آموزشی

هرگز با موی خیس نخوابید! عوارض خوابیدن با موی خیس

عوارض خوابیدن با موی خیس

هرگز با موی خیس نخوابید! عوارض خوابیدن با موی خیس 

موضوع بحث امروز ما در این مقاله خوابیدن با موهای خیس است. اگر شما جز دسته افرادی هستید که بیشتر شب ها دوش می‌گیرند تا در طول روز، پس اکثر شب‌ها با مو یخیس می‌خوابید در حالی که نمی‌دانید چه آسیب هایی را به شما وارد می کند. آیا تا بحال پیش خود فکر کرده‌اید که خوابیدن با موی خیس می‌تواند چه آسیب هایی را به شما وارد سازد؟ اصلا تا بحال به فکرتان رسیده است که آیا عوارض خوابیدن با موی خیس چیست؟ شرایط خوابیدن چیست؟

امروز در این مقاله از سیرفروش می‌خواهیم به این مسئله بپردازیم که خوابیدن با موی خیس ممکن است چه عوارضی را به همراه داشته باشد. در ادامه همراه ما باشید دوستان 🙂

عوارض خوابیدن با موی خیس چیست؟!

حتما پیش خود حدس زده اید که خوابیدن با موهای خیس قطعا مضراتی را به همراه دارد و این کاملا صحیح است. حالا این عوارض چیست که باعث آسیب به موها و سر می شود؟ در ادامه هر یک را بررسی خواهیم کرد:

ریزش مو

وقتی که موها خیس هستند، به دلیل آسیب پذیری بیشتر، ممکن است با حرکت و تماس با بالشت، سست شوند و در نتیجه ریزش بیشتری را تجربه کنید.

سردرد یکی از عوارض خوابیدن با موی خیس

یکی از عوارض مهمی که خوابیدن با موی خیس به همراه دارد، افزایش احتمال ابتدا به سردرهای سینوسی است. وقتی موها خیس هستند و در معرض هوا قرار می‌گیرند امکان دارد که به سردردهای شدید سینوسی مبتلا شوید.

عوارض خوابیدن با موی خیس

خشکی ناکافی و رطوبت

خوابیدن با موهای خیس می‌تواند باعث ایجاد رطوبت بیشتر در بالشت و محیط شود. این رطوبت می‌تواند باعث کاهش تهویه در محیط شده و سبب خشکی ناکافی موها و پوست سر گردد. خوابیدن با موی خیس، باعث افزایش رطوبت در ناحیه سر می‌شود و بیماری‌های رطوبتی در ناحیه سر مانند ضعیف شدن حافظه، نزله، ذکام و حواس‌پرتی را افزایش داده و می‌تواند سبب سردرد گردد.

ایجاد قارچ و عفونت – عوارض خوابیدن با موی خیس

بالش‌ها نیز می‌توانند قارچ‌های تشدید کننده آسم یا حساسیت را در خود جا دهند که این میکروارگانیسم‌ها در محیط‌های مرطوب به خوبی عمل می‌کنند. موهای خیس و مرطوب محیط مناسبی را برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها فراهم می‌کنند. این مورد ممکن است به عفونت‌های پوستی و خارش سر منجر شود. از جمله این عفونت ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود

  • عفونت قارچ‌ مالاسزیا
  • عفونت کرم حلقوی (ringworm)
  • عفونت آسپرژیلوس

تغییر ساختار و شکسته شدن موها

خوابیدن با موهای خیس می‌تواند باعث تغییر در ساختار مو شود. مخصوصاً در موهایی که طبیعتاً مستعد شکنندگی هستند، با خوابیدن با موهای خیس می‌تواند به شکنندگی، فریز و آسیب دیدگی موها منجر شود.

رشد باکتری در بالشت

یکی دیگر از عوارض خوابیدن با موی خیس رشد باکتری در بالشت است. وجود رطوبت موهای خیس می‌تواند باعث رشد باکتری‌ها در بالشته شود. این می‌تواند به مشکلاتی مانند بوی نامطبوع، الرژی و عفونت‌های پوستی منجر شود.

عوارض خوابیدن با موی خیس

به کمک روش های زیر عوارض خوابیدن با موی خیس را تا میزان زیادی کاهش دهید:

توصیه ما این است که تا حد امکان با موی خیس نخوابید اگر هم در شرایطی ناچار به خوابیدن با موی خیس شدید، از روش های زیر استفاده کنید تا آسیب کمتری به موهای‌تان وارد شود:

  • برای جلوگیری از شکنندگی موها می‌توانید از روغن نارگیل کمک بگیرید. کوتیکول مو ساختار فلس‌مانندی دارد که وقتی مو خیس است، آب آن را جذب کرده و متورم می‌شود. همین موضوع هم باعث آسیب‌پذیری مو می‌شود.
  • به کمک محصولات آبرسان و نرم کننده دور کوتیکول مو پوششی را به عنوان محافظت کننده ایجاد کنید که اصطلکاک را در بین تارهای مو کاهش داده و از گره خوردن‌شان جلوگیری کند.
  • تا جایی که امکان دارد موهایتان را خشک کنید و بعد به رختخواب بروید. همچنین گره هایی که موهایتان خورده است باز کنید.
  • یک روش دیگر برای کاهش عوارض خوابیدن با موهای خیس بافتن موهاست. بافتن موهای خیس اشکالی ندارد اما قبل از آن بهتر است موها را کمی خشک کنید و گره‌هایش را باز نمایید.
  • همچنین می‌توانید موهایتان را به صورت گوجه‌ای در بالای سر ببندید.
  • همچنین در صورتی که دوست ندارید موهایتان موج‌دار شود، می‌توانید یک روسری پشمی به سر کنید. با پوشیدن روسری اصطکاک بین موها و بالشت از بین می رود و موها فر یا موج دار نمی شوند.
  • از روبالشتی ابریشمی استفاده کنید.

عوارض خوابیدن با موی خیس

در پایان…

درباره عوارض خوابیدن با موی خیس اگر از مادربزرگ هایتان بپرسید حتما به شما خواهند گفت که خوابیدن با موی خیس مضر است و عوارضی را به همراه دارد. این باور از گذشته تاکنون در بین مردم بوده است و با بررسی هایی که در فوق انجام دادیم دیدید که باور غلطی نبوده است. تا می‌توانید از خوابیدن با موهای خیس جلوگیری کنید و قبل از خوابیدن آن ها را کاملا خشک نمایید یا استحمام خود را در طول روز انجام دهید.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. در صورتی که نظر یا تجربه ای در خصوص عوارض خوابیدن با موی خیس دارید، می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *