آموزشی

زردچوبه قوی ترین ادویه دنیا

زردچوبه قوی ترین ادویه دنیا

زردچوبه قوی ترین ادویه دنیا | زردچوبه یکی از پر طرفدار ترین ادویه های جهان است، که منشا آن هند می باشد اما در مجموع گیاهی است که درآسیا و آمریکا مرکزی رشد می کند. شاید براتون جالب باشد که بدانید این ادویه شگفت انگیز که ما در طبخ غذاها از آن استفاده می می کنیم چه خواص بی همتایی در خود نهان کرده است. زردچوبه یکی از ادویه های مورد علاقه ما ایرانیان نیز است. اگر هنوز از خواص این ماده غذایی بی نظیر اطلاعی ندارید، با ما در این مقاله از سیرفروش همراه باشید تا آن را به طور کامل بررسی کنیم 🙂

زردچوبه قوی ترین ادویه دنیا

با ما همراه باشید تا درباره قوی ترین ادویه دنیا حرف بزنیم.

زردچوبه چیست؟

زردچوبه در واقع نوعی گیاه گل دار ازتیره زنجبیلیان است که ما از ساقه زیرزمینی که از پودر آن به عنوان ادویه در اکثر غذا های ایرانی استفاده می کنیم .

زردچوبه چه خاصیتی دارد؟

این ادویه شگفت انگیز به غذا های ما تنها رنگ نمیدهد بلکه آنها را به خوراکی شفا بخش تبدیل می کند؛ چرا که این ادویه زرد رنگ دارای خاصیت های ضد التهابی، ضد باکتریایی، آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی می باشد.

خواص زردچوبه

خواص زردچوبه

خواص زردچوبه عبارت است از:

  • لاغری و اضافه وزن
  • افزایش آنتی اکسیدان
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی
  • بهبود عملکرد مغز
  • تسکین دهنده درد
  • کاهش و التیام ورم ها
  • درمان افسردگی
  • جلوگیری از پیری زود رس

درمان خانگی با زردچوبه

زردچوبه علاوه بر مصرف غذایی خاصیت دارویی نیز دارد که در طب سنتی بسیار از آن استفاده می شده است. شما برای برخی از دردها می‌توانید از درمان خانگی با زردچوبه استفاده کنید. از جمله مواردی که زردچوبه باعث تسکین می شود عبارت اند از:

درمان خانگی با زردچوبه

تسکین درد و ورم با زردچوبه

حتما از قدیمی ها شنیده اید که اگر درد دارید و یا اگر به دلیل وارد شدن ضربه به قسمتی از بدن دچار ورم در آن ناحیه شده اید کافیست مقداری زردچوبه را به همراه روغن زرد را با اندکی حرارت مخلوط کرده سپس بر روی محل تورم قرار دهید. امروزه ثابت شده است که این کار سبب می شود که درد شما کم شده و تورم کاهش یابد؛ چرا که زردچوبه به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی میتواند سبب تسکین درد ها شود.

درمان آکنه به کمک زردچوبه

زردچوبه به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد می تواند ماده ای شفابخش برای پوست بوده و سبب جلوگیری از بروز آکنه شود.

کاهش فشارخون

زردچوبه به دلیل داشتن ماده ای به نام کورکومین که خاصیتی آنتی اکسیدان و ضد انعقادی دارد کورکومین با جلوگیری از انتقال کلسیم سبب کمک به انقباض سلول های عضلانی شده و باعث کاهش فشار خون میشود. پس اگر دارای فشار خون بالا هستید این پودر طلایی رنگ می تواند تاثیر فوق العاده ای بر تنظیم فشار خون شما داشته باشد.

جلوگیری از ریزش مو با زردچوبه

اگر دچار ریزش مو هستید حتما زردچوبه را در وعده های غدایی خود استفاده کنید؛ چرا که کورکومین موجود در زردچوبه می تواند تا حد زیادی جلو روند ریزش مو را بگیرد. با این وجود توجه داشته باشید که زردچوبه به همان اندازه که می تواند برای مو مفید باشد زیاده روی در مصرف آن نیز می تواند خود عامل بر مشکلات مو همچون خشکی موها، خارش شدید، تحریک یا تورم پوست سر شود.

درمان کبد چرب با زردچوبه

یکی دیگر از خواص شگفت انگیز این ماده طلایی رنگ کنترل میزان چربی خون و جلوگیری و درمان کبد چرب می باشد. فقط توجه داشته باشد که ئر مصرف آن زیاده روی نکنید چرا که مصرف بیش ار اندازه آن می تواند سبب کاهش شدید چربی شود.

جلوگیری از مشکلات مغزی

زردچوبه به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی به خاطر وجود کورکومین می تواند از التهابات مغزی و همچنین بروز رسوب های پروتئنی جلوگیری کرده و خطرات ابتلا به بیماری های مغزی و حتی الزایمر را کاهش دهد.

زردچوبه و جوان سازی

از دیگر فواید زردچوبه که شاید برای شما جالب باشد جلوگیری از پیری می باشد. شما با قرار دادن زرچوبه در رژیم غذایی خود می توانید از ابتلا به پیری جلوگیری کرده و جوان تر از هم سن و سال های خود بمانید.

ضد افسردگی

تحقیقات نشان داده است که زرد چوبه دشمن افسردگی و عامل برگشت حال خوب بیماران مبتلا به افسردگی می باشد.  کورکومین و فلوکستین موجود در زردچوبه این ماده پر طرفدار را به گرد ضد افسردگی تبدیل کرده است. از این رو شما با قرار دادن این ماده در رژیم غذایی خود می توانید از بروز بیماری های افسردگی که امروزه گریبان گیر اکثر مردم الخصوص جوانان و نوجوانان شده است جلوگیری کنید.

تنظیم هورمون های زنانه

زرچوبه ماده ای موثر در تنظیم هورمون های زنانه می باشد که به تعادل این هورمون ها در سطح بدن کمک کرده و می تواند باعث کاهش درد های قاعدگی و مشکلات مربوط به این دوران شود. از سوی دیگر زردچوبه به دلیل داشتن خاصیت های ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی که دارد میتواند به کاهش عفونت های رحم کمک کند و یک مکمل مفید برای این موضوع باشد؛ همچنین می تواند به پاکسازی رحم از باقی ماننده جفت بعد زایمان کمک کند.

لاغری و کاهش وزن با زردچوبه

زردچوبه می تواند با افزایش سوخت و ساز بدن سبب از بین رفتن چربی های اضافه شده و با کاهش کلسترول و کاهش تولید چربی های مضر می تواند سبب افزایش روند سرعت لاغری شود؛ پس اگر به دنبال راهی برای کاهش وزن خود هستید از زردچوبه در رژین غذایی خود غافل نشوید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با زردچوبه

آیا زرچوبه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است؟

شاید شما هم این موضوع را شنیده باشید که زردچوبه می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و از بروز بیماری های عفونی جلوگیری کند؛ باید بگویم این مطلب کاملا حقیقت دارد چرا که زرچوبه به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ویتامین C می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شود و به دلیل داشتن خصلت ضد باکتریایی که دارد به روند درمان بیماری های عفونی کمک کند.

آیا زرچوبه مصرف زردچوبه ضرر دارد؟

مصرف بیش از اندازه زردچوبه هم مانند هر ماده غذایی دیگه ای می تواند به بدن آسیب برساند؛ چرا که مصرف بیش از اندازه این ماده شگفت انگیز می تواند سبب حالت تهوع شدید، خونریزی، سردردهای شدید، سنگ کلیه، افزایش قند خون و دیابت و… بشود. بنابراین پیشنهاد میشود افرادی که به بیماری های کلیوی و گوارشی و فشار خون مبتلا هستند در مصرف زردچوبه احتیاط بیش تری به خرج بدهند.

در پایان

می توان گفت که زردچوبه قوی ترین ادویه دنیا با فواید باور نکردنی است که در کنار ارزش غذایی بالایش می تواند ضرر هایی نیز به همراه داشته باشد؛ با این حال این شما هستید که می توانید از این پودر طلایی رنگ ماده ای معجزه آسا و یا سمی کشنده بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *